Regeneracja silnika DAF PR 183 U2 Euro5 EEV, numer seryjny I-021560 zabudowanego w autobusie Solaris U12. Zamówienie do równowartości 30 000 euro. Treści archiwalne
Przedmiot zamówienia: Regeneracja silnika DAF PR 183 U2 Euro5 EEV, numer seryjny I-021560 zabudowanego w autobusie Solaris U12.
III. Wymagania związane z wykonaniem:
1. Weryfikacja części pod kątem zużycia i ewentualnego ich wykorzystania przy naprawie silnika.
2. Naprawa układu korbowo – tłokowego
• Sprawdzenie szczelności kadłuba silnika na pęknięcia między płaszczem wodnym, a olejowym.
• Dokładne usunięcie kamienia kotłowego z przestrzeni układu chłodzenia i smarowania środkami chemicznymi.
• Osiowanie stopy wału korbowego – głównych.
• Wymiana tulei silnikowych.
• Wymiana tłoków silnikowych z pierścieniami i sworzniami na nowe.
• Wymiana łożysk wałka rozrządu kpl.
3. Naprawa głowic silnikowych – 2 szt.
• Sprawdzenie szczelności głowic silnikowych na pęknięcia między płaszczem wodnym, a olejowym.
• Dokładne wyczyszczenie kamienia kotłowego z przestrzeni układu chłodzenia głowicy silnikowej.
• Szlifowanie powierzchni przylegania głowicy silnikowej.
• Wymiana prowadnic ssących i wydechowych.
• Szlif zaworów ssących i wydechowych – ewentualna wymiana.
• Szlif gniazd zaworów ssących i wydechowych – ewentualna wymiana.
• Wymiana uszczelniaczy zaworowych ssących i wydechowych.
• Wymiana śrub głowicowych kpl. obie głowice.
4. Naprawa wału korbowego i korbowodów
• Szlif wału korbowego stopy głównej i korbowodowej wymiar maksymalnie 0,75 3 szlif.
• Wymiana panewek wału korbowego głównych i korbowodowych analogicznie do szlifu wału.
• Regeneracja korbowodów z wymianą tulejki korbowodu i śrub stopy korbowodowej.
5. Naprawa układu rozrządu i smarowania olejowego silnika
• Demontaż mechanizmu dźwigni zaworowych (klawiatury) oraz sprawdzenie wszystkich części pod kątem zużycia.
• Wymiana wałka rozrządu na nowy.
• Wymiana szklanek popychaczy.
• Wymiana pompy oleju na nową.
• Sprawdzenie zestawu kół rozrządu.
• Sprawdzenie chłodnicy oleju na szczelność między kanałami olejowymi, a wodnymi oraz czyszczenie środkami chemicznymi.
6. Naprawa elementów zasilania DELPHI
• Regeneracja pompowtrysków pomp DMCI – 6 szt. w zakresie:
• Wymiana rozpylacza,
• Wymiana przekładek,
• Kalibracja na stoisku probierczym
• Regeneracja wtryskiwaczy 6 szt. w zakresie:
• Wymiana rozpylaczy,
• Wymiana zaworków ciśnieniowych,
• Wymiana przekładek,
• Wymiana uszczelnień,
• Kalibracja na stoisku probierczym.
• Wymiana zaworu ciśnienia paliwa.
• Regeneracja pompki paliwowej wstępnej.
7. Naprawa osprzętu silnika i podzespołów
• Naprawa sprężarki powietrza.
• Naprawa turbosprężarki z wymianą caroski.
• Wymiana odmy silnikowej.
• Wymiana wkładu filtra oleju.
• Wymiana wkładu filtra paliwa.
• Wymiana filtra odśrodkowego.
8. Odbiór i dostawa i montaż silnika po naprawie na koszt Wykonawcy.
9. Termin wykonania zadania 21 dni od dnia podpisania umowy.
10. GWARANCJA – minimum 36 M-CY.
W przypadku wystąpienia uszkodzeń podzespołów silnika nieprzewidzianych do naprawy lub wymiany, Wykonawca po przeprowadzonej weryfikacji części, przedstawi Zamawiającemu mailowo kalkulację naprawy. Zamawiający zdecyduje czy skorzysta z przedstawionej propozycji czy dostarczy niezbędne elementy do Wykonawcy na swój koszt. W takiej sytuacji może ulec zmianie termin wykonania zamówienia, który zostanie uzgodniony przez obie strony.
W przypadku prolemów z pobraniem załączników z naszej strony prosimy o przesłanie emaila do radosz@spad.szczecin.pl
Lista załączników:
Zaktualizowano: 15.09.2020 10:21:02
Rejestr zmian
Czas | Autor zmian | Opis zmian |
---|---|---|
15.09.2020 10:21:02 | Jarosław Stróżewski | Archiwizacja zamówienia |
31.07.2020 12:47:15 | Jarosław Stróżewski | Powiadomienie o wyborze oferty |
23.07.2020 14:14:40 | Joanna Dworak | Publikacja artykułu |
17.07.2020 10:11:01 | Joanna Dworak | Publikacja artykułu |
17.07.2020 10:09:46 | Joanna Dworak | Publikacja artykułu |